logo

Mamma in balans tijdens & na zwangerschap

Klachten tijdens de zwangerschap
Door de vele veranderingen in de zwangerschap kunnen je lichaam en geest uit evenwicht raken. Je kunt last krijgen van je bekken, moeite met lopen, pijn in je rug, nek of schouders, pijnlijke, stijve gewrichten, momenten van piekeren en niet lekker in je vel zitten.

Door de ruimte die je baby inneemt kun je gespannen gaan ademen. Je slaapt minder en alles is net even wat zwaarder. Dan kan het fijn zijn als een ervaren therapeut met je meedenkt over hoe je minder last kunt hebben van
je klachten.
In deze individuele begeleiding krijg je lichte oefeningen en houdingsadviezen die zijn afgestemd op jouw klachten en wat jij op dat moment van je lichaam kunt vragen. Denk hierbij aan goed gesteund maar ook ontspannen kunnen lopen, staan en zitten of liggen in bed. We nemen houdingen door die voor jou geschikt kunnen zijn om een wee op te vangen en om te persen. Je leert hoe jouw ademhaling je kan helpen om te ontspannen of hoe je hem gebruikt tijdens de bevalling.

Herstel na de zwangerschap
Na de bevalling moet je lijf weer wennen aan een andere vorm. De spieren zijn vaak moe en gespannen en je conditie is laag. Je baby vraagt dag en nacht om jou. De momenten om even bij te komen zijn meestal kort.
Kortom er wordt veel van je gevraagd in een periode waarin je zelf nog volop aan het herstellen bent.
Dat kan gepaard gaan met lichamelijke klachten waar je tijdens de zwangerschap misschien al last van had, vermoeidheid, duizeligheid, piekeren, niet lekker in je vel zitten en je erg onzeker voelen over je nieuwe rol als moeder en de vele dingen die je daarnaast weer wilt gaan doen.

Begeleiding na de zwangerschap
In deze individuele begeleiding werk je met lichte en eenvoudige oefeningen aan het opbouwen van je lichamelijk herstel. Het verminderen van je lichamelijke klachten leer je door houdingscorrectie, verbeteren van de stabiliteit van je bekken en op een juiste manier tillen, dragen en in een fijne houding voeden van je baby.
Ik coach je bij het wennen aan je nieuwe rol als moeder en bij het vinden van een balans tussen je zorgtaken, tijd voor jezelf, partner en mensen die je graag ziet en de (werk)taken buitenshuis die je weer op wilt pakken.

De begeleiding wordt afgestemd op jouw persoonlijke doelen.